De eerste zes maanden van 2025 laten zien dat de arbeidsmarkt in Midden-Holland volop in beweging is. Via Gouda Werkt, Bodegraven-Reeuwijk Werkt, Waddinxveen Werkt en Krimpenerwaard Werkt vonden duizenden werkzoekenden en bedrijven elkaar online.
Alle cijfers op een rijtje:
Succes in de praktijk: Camijn IT uit Bergambacht
Voor Denise Camijn van Camijn IT uit Bergambacht leverde Krimpenerwaard Werkt onverwachts direct resultaat op. Toen één van die vacatures online kwam via Krimpenerwaard Werkt, stroomden de cv’s direct binnen. Inmiddels zijn beide plekken vervuld. “Dit is fantastisch,” zegt Denise. “Het platform is overzichtelijk en je houdt zelf de regie. Met één klik zet je een vacature offline. Hier zitten veel ondernemers op te wachten.” Het snelle succes smaakt naar meer. Lees het hele interview via: https://www.uwstadwerkt.nl/krimpenerwaard/nieuws/1130/wij-hadden-al-succes-van-krimpenerwaard-werkt-zonder-dat-we-daar-zelf-actief-mee-bezig-waren
Succes bij Vepo Cheese in Bodegraven-Reeuwijk
Ook in Bodegraven-Reeuwijk bewees lokaal werven zijn waarde. Vepo Cheese, een familiebedrijf met ruim 100 jaar kaaservaring, zocht een medewerker crediteurenadministratie. Waar Indeed en LinkedIn geen geschikte kandidaten opleverden, lukte het via Bodegraven-Reeuwijk Werkt wél. “Sollicitatie via het platform, gesprek ingepland en het was rond. ” vertelt HR-manager Else Boersen. Vepo Cheese investeert in innovatie, duurzaamheid en vitaliteit. Volgens Else is lokaal werven een bewuste keuze: “Mensen uit de buurt hebben minder reistijd en voelen zich sneller verbonden. Voor ons is dit platform een vanzelfsprekend onderdeel van de wervingsstrategie.” Lees het hele interview via: https://www.uwstadwerkt.nl/bodegraven-reeuwijk/nieuws/1187/succesvolle-match-vepo-cheese-vindt-nieuwe-medewerker
Krimpenerwaard Werkt viert eerste verjaardag
In dit afgelopen half jaar vierde Krimpenerwaard Werkt ook zijn eerste verjaardag. Het jongste platform in Midden-Holland ging in april 2024 live, als samenwerking tussen ondernemers, onderwijs en overheid met één doel: jongeren laten zien dat hun toekomst gewoon dichtbij ligt. Meer dan 1.000 jongeren en 411 bedrijven zijn al gematcht, 281 vacatures en stages zijn geplaatst en er lopen werkgroepen in sectoren als bouw, zorg, logistiek en techniek. Daarmee is het platform in korte tijd stevig neergezet. Volgens wethouder Leo Barth is juist de samenwerking de sleutel: wat onderwijs, gemeente en ondernemers in korte tijd samen hebben neergezet, overstijgt ruimschoots de oude manier van werken. Lees het hele interview via: https://www.uwstadwerkt.nl/krimpenerwaard/nieuws/1176/in-1-jaar-al-1000-jongeren-en-411-bedrijven-gematcht-via-krimpenerwaard-werkt